Ballongmagar och galasminkningar

Idag har dagen snurrats runt i stan med kusinen/mockasinen/mammas-systers-ena-barn/pappas-sambos-systers-barn/Moa och handlat har jag! Jag köpte ett flertal nagellack och svampar. Och inte vilka svampar som helst! Hade tänkt att använda dem till att göra "Ombre nails", men testade det nyss och det gick ju inte riktigt vägen som jag ville.
 
Jag gillar skarpt att det på bilden ser ut som att jag köpt bajsbrunt nagellack.
Halloween är det idag och köpt godis har jag inte gjort till dem som eventuellt kommer och knackar på dörren och tigger godis. Svaret på deras fråga "Bus eller godis!?" får därför bli: "BUS!" Kul med toapapperinlindat hus.
 
Min bror har en kompis här hemma, och mamma har skrämt livet ur de små stackars grabbarna.. Killarna ligger på golvet i hallen och fnittrar över att mamma skrek "BUUUU" med en ficklampa under hakan ute i mörkret... Är hon så skräckinjagande?? Tydligen.
 
Bilden ovan - extremt suddig jag vet - visar dagens kinalunch med Moa. När vi satt och åt fick vi tanken om att gå och köpa ballonger för att följa trenden som verkade vara att vara gravid. Jag skojar inte, men vi såg kanske tio styckna med ballonger till magar (inom loppet av en halvtimma!!!!). Istället för att vi gick och köpte oss ballonger åt vi tills vi sprack och fick sådana magar iaf. Som bilden nedan visar.

Igår kväll busringde vi till en pizzeria......... Mmmm... Frågan var om jag kunde få en pizza, utan bröd men med sill på. Svaret blev: "Eh haha va? Men då är det ju bara ingredienser kvar?!"
 
Vad vi mer roade oss med igårkväll? Jo förstår ni... Vi sminkade varandra med ögonbindel på. Det var första gången jag hade ögonskugga i pannan, foundation i håret, mascara på ögonbrynen, läppstift på kinderna och eyeliner upp till ögonbrynen.
 
JA, JAG HANN TVÄTTA BORT DET MESTA AV LÄPPSTIFTET INNAN BILDEN TOGS.
Detta långa inlägg blir som kompensation för den dåliga bloggningen på senaste tiden - hurra!
 
NU ska jag gå och fira att jag är frisk med lite mat - måste bygga på min ballongmage ända in i den nionde månaden!
 
 

Kommentera här: