Alltså bara va?

Haalooo Baallooo guapas y guapos!
 
Idag har dagen bestått av tidsfördriv, återigen tidsfördriv och en flummig promenad med brottningsmatcher längs vägen. Ja ni märker ju varför jag inte bloggat... för vad skulle jag bloggat om? Kanske en nudelklump - trots att dagen inte ens innehållit en sådan. Men hur intressant hade det varit att läsa om en nudelklump?
 
Nu sitter jag och kollar på Så Mycket Bättre och filosoferar om vad jag ska baka/ge/säga/göra till pappa imorgon. Jo men vet ni, det är ju Fars Dag! På tal om far så eldade han nyss upp vardagsrummet. Nästan. Men bara nästan.
 
Slösurfade på Facebook och fick syn på någon hokus-pokus film som någon av mina vänner gillat som jag då kollade på. Tio snabba trolleritrick var det. Alltså bara va? Borttrollad - och dessutom trollade jag bort mig själv när jag som vanligt blev tvungen att testa...
 
 
Anordna: (Bild 1 och 2) Gör ett hål stort lagom för att sticka en tändsticka i i en tom tändsticksask. Stick ner en tänsticka i hålet och placera en annan tändsticka lutandes mot den stående ovanpå en enkrona.
 
Fråga: Hur kan man plocka bort enkronan utan att röra den lutande tändstickan?
 
Svar: Tänd (med hjälp av ytterligare en tändsticka) tändstickorna en bit under själva vinkeln och bara vänta på miraklet... Tändstickan du lutade mot den stående lyfter nu upp i luften. Blås ut lågan. Nu kan du plocka bort enkronan!
 
Ciaoooo!

Kommentera här: