Hiss & Diss

Hiss:
 
Waternails: Så kul och häftigt! När det väl fungerar........ Men skam den som ger sig! Man kan ju göra hur många olika mönster som helst och med hur många olika färger som helst. Men tänk på att använda ganska starka färger. Känner mig ganska elak då ni inte fick någon bild på hur mitt resultat blev dock...men jag känner att ni lika gärna kan swisha fram google och söka på det där, om ni vill se hur man gör och hur det ser ut på ett ungefär.
 
Blendoku: Beroendeframkallande... Har kommit till "bana" Medium level 36 på bara några dagar. Till dig som inte vet vad det är så är det alltså ett spel som du kan ladda ner i din smarta telefon eller liknande. Spelet går ut på att man ska hitta de rätta kombinationerna av olika färger, typ. Testa vettja!
 
Twilightböckerna (på engelska): Så himla mycket bättre än de svenska. Fast så är det väl egentligen med alla böcker, dem är bättre på originalspråket än på de översatta. Du som inte gillar Twilight, varken i filmformat eller bokformat (alltså de svenska) tyker jag borde ge de engelska en chans. FAKTISKT!
 
Träning: Någonting jag börjat gilla ganska mycket. Jag gillar att röra på mig helt enkelt. Tänk dig att springa i skogen med musik i öronen eller bara lyssna på fåglar eller liknande... Eller kanske springa och snacka med en kompis, mysigt! Dansat har jag ju alltid gjort och förhoppningsvis är det någonting jag kommer fortsätta med men just att springa eller styrketräna är det jag fått upp ögonen för mer och mer.
 
Diss:
 
Ont i knäna: Ahh, är så trött på det. Ovanstående punkt på hissalistan stoppas till en del då jag har ont i knäna allt för ofta och allt för mycket. Har gått till sjukgymnast men är inte så flitig på att göra övningarna jag fick samt att dem bara gjorde ont att göra. Har fått speciella ilägg till skorna också, men inte ens det verkar hjälpa. Suck.
 
Xperia x10 mini pro: Usch... Är galen på den. Ja, jag har en sådan telefon. Den har varit vid min sida i snart tre år och det känns som 54. Den stänger av sig själv "hela tiden", batteriet är kasst (trots att jag bytt det en gång under dessa år), jag kan inte prata i telefon längre än ca tre minuter då samtalet avbryts och den stängs av, internetet slutar fungera så fort jag använder det - det står att jag inte har någon internetåtkomst fast t.ex. min lillebror använder sig av samma nätverk och har full signalstyrka. Ja, ni förstår kanske varför den hamnade på denna delen av listan!?
 
Marsianspråk: Överlag tycker jag att det är väldigt svårt att förstå när man ska försöka förstå sig på t.ex. en skriftlig beskrivning av t.ex. en rakapparats egenskaper. För att ta ett snabbt exempel: Philips Rakapparat PowerTouch PT927/22. Mmhh, någon som vet vad dessa siffror står för?! Nä, juste. Den har rakhuvud HQ9 om ni ville veta, nej oj, jag glömde, det var ändå ingen som förstod vad jag nyss skrev. Eller så kanske det bara är jag som inte förstår dessa siffor...men men...
 
TV-reklam: Alltså varför?? Ni vet ju säkert själva hur det är? Alla har väl ändå varit mitt uppe i en jättebra och spännande film (då någon kanske t.o.m. ska till och dö, du är superspänt och kanske sitter och biter av dina naglar) då ett stort kaffepaket kommer upp på rutan och skrämmer livet ur dig och "säger": "Programmet sponsras av Gevalia, när du får oväntat besök!"   Det säger ju sig självt litegrann, ahhh!
 

Kommentera här: