Jodeladihujodeladihoohooo

Hej hej hej hej, ska försöka att lugna ner mig lite här nu va så att detta inlägg kan bli något normalt (om nu mina inlägg brukar kunna vara normala..). Och det viktigaste av allt, får inte glömma bort att andas eftersom det annars kanske inte ens blir något inlägg...och det vore ju synd!
 
Som ni märker är jag såhääääär glad för tillfället, och lite till. Varför? Jo... Jag vann nyss en länkning på http://www.kissies.se/page/2!! Min statistik gick ju upp en aning, typ. Nu blev det helt plötsligt jättekonstigt och läskigt att skriva ett blogginlägg till så många personer, hehe. Nejmen hej allihopa, välkomna hit till min lilla hörna. Ehh, kan inte prata (läs: skriva)...ehh..
 
För att försöka ta mig samman kan jag berätta lite om gårdagen.
Efter skolan bar det av till stan för att gå på höstmarknad med mina "springa-plocka-bär-i-Sveriges-gröna-skogar" kompisar. Vi hade det trevligt och mysigt...förutom att...
....i början av hela marknaden gav jag ifrån mig världens högsta "hick", som sedan blev långvarig. Jag hickade högre och högre, mer och mer, samt att jag bara fick fler och fler blickar på mig. Som pricken över i:et frågade en godisförsäljare Hedvig om hennes polare (alltså jag) fått hicka (nej, jag låter jämt så...??!). Observera att jag stod 5 meter ifrån försäljaren och i ett hav av prat.
 
Jag har som ni vet godis-/sockerlöfte, där även kanderade mandlar står med. Vad är typiskt på en marknad? Jo, kanderade mandlar såklart! Om det fanns skulle jag köpa livstidsräckande parfym av denna gudomliga doft! Blev så illa tvungen att hålla andan när vi gick förbi varje sådant stånd för att inte falla för frestelsen, vilka fanns ungefär över hela marknaden...
Ni vet det klassiska misstaget man gör när man ska smygfota? Att glömma stänga av ljudet.... Tog upp mobilkameran för att smygfota Hedvig när hon provsmakade korv. "KLICK" sa det och jag skämdes över att jag smygfotat, med ljudet på.
"Kan du sluta härma mig?" - "Kan du sluta härma mig?" - "Kan du sluta härma mig?" - "Kan du sluta härma mig?"
 
Efter marknaden åt vi på restaurang. Avocadosalladen dansade på mina smaklökar!
 
Idag har jag inte gjort alls mycket, mer än att ha gått i skolan, tillbringat lite tid med "S" och gymmat. Här är en väldigt vacker blid på en knuten mig:

Jodiladihujodeladihuohoo! Kan inte sluta att sprudla av glädje... Hopps att ni som kikat in för första gången idag kommer att stanna kvar här i min lilla hörna!
 
Tror att jag behöver en kopp te och lite lagomt plugg inför kommande prov för att överhuvudtaget lyckas komma tillbaka till verkligheten igen... Ha det så bra...allihopa..som är ganska så många...hejdå...
 
 

Kommentera här: